PRAKTYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA – KOMUNIKACJA Z PACJENTEM
Zapraszamy na szkolenie stacjonarne:
SZKOLENIE: PRAKTYCZNE
ASPEKTY ZARZĄDZANIA
– KOMUNIKACJA Z PACJENTEM
10 grudnia 2024
Skuteczna komunikacja w grupie
i z trudnym pacjentem
Szkolenie stacjonarne, Warszawa
W grupach zadaniowych, wśród kierowników i pracowników każdego szczebla z czasem pojawiają się sytuacje, z którymi nie każdy potrafi sobie poradzić. W trakcie zajęć każdy uczestnik będzie miał okazję zapoznać się z najważniejszymi czynnikami powodującymi konflikty w grupie oraz zapoznać się z technikami radzenia sobie ze stresem i jego przyczynami oraz technikami skutecznej komunikacji z pacjentem.
10 grudnia 2024 r., godz. 9:30 – 14:30
O wizerunku firmy w znacznej mierze decyduje praca ludzi zajmujących się obsługą klienta.
Pacjenci – czasem ich rodzina – potrafią stawiać pracowników podmiotów medycznych w sytuacjach trudnych i stresowych. Pracownik musi posiadać wiedzę i umiejętności, w jaki sposób budować dobre relacje z „trudnym” klientem-pacjentem, w jaki sposób reagować na jego prośby, roszczenia, groźby i nieprzewidywalne zachowania, a przede wszystkim musi wiedzieć, w jaki sposób – już od pierwszego kontaktu – budować stabilną i dobrą relację, bez względu na przeciwności.
Szkolenie w wersji podstawowej obejmuje 5 godzin warsztatów i wstępu teoretycznego oraz 2 godziny konsultacji indywidualnych dla uczestników szkolenia.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą posiadali wiedzę i umiejętności z zakresu, m.in.:
- Skutecznego, przyjaznego i partnerskiego komunikowania w zespole oraz grupie zadaniowej.
- Skutecznego komunikowania z trudnym pacjentem.
- Rozpoznawania stresorów oraz sposobów radzenia sobie ze stresem własnym i w grupie zadaniowej.
- Asertywności.
- Poprawnego budowania wypowiedzi.
- Budowania prostego, trafnego oraz zwięzłego przekazu unikając nieporozumień i chaosu informacyjnego.
- Mowy ciała.
Program szkolenia
9:30 – 11:00
- Jakość obsługi klienta/petenta/ i jego rodziny i jej wpływ na wizerunek organizacji.
- Rola naszych własnych przekonań.
- Co to jest postawa i jak z nią pracować?
- Podstawowe zasady budowania dobrej relacji z klientem/petentem/ i jego rodziną.
- O tym, co w rozmowie jest kategorycznie zabronione.
- Zwroty i sformułowania powodujące u rozmówcy agresję – „mechanizmy spustowe”.
- Aktywne słuchanie kluczem do poprawnej komunikacji.
- Uwaga na zachowania niewerbalne.
11:15 – 12:45
- Rozpoznanie potrzeb klienta jako kluczowy czynnik w komunikacji.
- W jaki sposób kontrolować rozmowę?
- Kiedy rodzi się konflikt?
- Klient zdenerwowany, roszczeniowy, narzucający się, podnoszący głos oraz „klient, który zawsze wie lepiej”- sylwetki „trudnych” rozmówców.
- Techniki w komunikacji z trudnym rozmówcą.
13:00 – 14:30
- Warsztaty z zakresu:
- Komunikacji werbalnej i niewerbalnej, czyli jak czytać mowę ciała?
- Asertywność, jako uniwersalne koło ratunkowe.
Informacje organizacyjne
Termin szkolenia: 10 grudnia 2024 r.
Czas trwania: 09:30 – 14:30
Miejsce: Warszawa, ul. Chałubińskiego 8
sala konferencyjna – 300 metrów od
Zgłoszenia proszę wysłać na adres: anna.janiszewska@iuz.org.pl
Na Państwa pytania odpowiemy pod numerem tel.: 693 793 600
Koszt uczestnictwa:
450 zł netto /osoba – zgłoszenia nadesłane do 3 grudnia 2024r.
500 zł netto /osoba – zgłoszenia nadesłane od 4 grudnia 2024r.
W cenę szkolenia wliczone są:
- udział w szkoleniu,
- przerwy kawowe,
- zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
- materiały w wersji elektronicznej,
- notes i przybory do pisania,
- możliwość nadsyłania pytań dotyczących tematyki do 14 dni od daty szkolenia.
- Po otrzymaniu zgłoszenia wystawiamy fakturę pro-forma z danymi do płatności
- Fakturę VAT wystawimy w dniu szkolenia, po otrzymaniu od Państwa wpłaty
- Faktury wysyłamy na wskazany na zgłoszeniu adres e-mail
W przypadku braku potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia w ciągu jednego dnia lub braku faktury pro-forma – prosimy o kontakt telefoniczny!
Formularz zgłoszenia
Prowadzący
Krzysztof Suszek
Od prawie 25 lat związany z komunikacją międzyludzką i Public Relations. Praktyk i doradca
w zakresie komunikacji marketingowej oraz budowania relacji w grupach zadaniowych. Wykładowca akademicki i doktorant Uniwersytetu Jagiellońskiego na Wydziale Nauk o Zdrowiu – Instytut Zdrowia Publicznego.
Od kilku lat specjalizuje się w doradztwie związanym z budowaniem własnej marki oraz radzeniem sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.
Były Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi, Dyrektor Biura Prasy i Promocji w Ministerstwie Zdrowia, Przewodniczący Rady Fundacji „Misja Medyczna” promującej dobre praktyki w zarządzaniu komunikacją w Przedsiębiorstwach Szpitalnych oraz
w budowaniu relacji z klientami i w grupach zadaniowych w Jednostkach Samorządu Terytorialnego. Założyciel Centrum Edukacji Menedżerów Ochrony Zdrowia oraz Instytutu Desing Thinking in Healthcare.
Stały współpracownik i doradca Kancelarii Rafał Piotr Janiszewski w zakresie strategicznego zarządzania komunikacją i zarządzania kryzysowego w ochronie zdrowia.